In 1986 werd Hogan gelanceerd, en daarmee een geheel nieuw schoenenconcept: de luxe sneaker, een harmonieuze mix van op sport geïnspireerde codes en urban chic. Net als toen omsluit het merk het baanbrekende idee van informele luxe en een exclusieve levensstijl die bij elke gelegenheid past: eigentijds en dynamisch, ontspannen en toch elegant.
Het merk veroorzaakte begin jaren negentig een echte moderevolutie met zijn ‘Interactieve’ sneaker: een waar icoon en nog steeds een van de meest geïmiteerde Hogan-ontwerpen, waardoor het kenmerkende ‘H’ -symbool wereldwijd synoniem is met het merk.
Hogan, een Italiaans merk met een sterke internationale aantrekkingskracht, houdt ervan om traditie en designinnovatie te combineren met de beste kwaliteitsmaterialen. Deze combinatie belichaamt de tijdloze benadering van de iconische producten van het merk: objecten die in de loop der jaren hun waarde zullen behouden en de levensstijl van hun eigenaren interpreteren met echte eigentijdse flair.